تحلیلی از زندگی امام رضا رسید (نویسنده : محمدرضارجایی)


استاد محقق : محمدرضارجایی

ناشر : کیاراد

تاریخ نشر : زمستان 1394

شمارگان : 2000 جلد

بها : 8000 تومان

فروش : 09132259790 - 09139107030


[ بازدید : 534 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 26 اسفند 1394 ] [ 6:04 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

راز خوشبختی دختران و پسران (محمدرضا رجایی)


راز خوشبختی دختران وپسران

پس از عصر اتم عصر ارتباطات و دوران رباتیک فرارسیده وبراثر تکمیل مسائل علمی گوناگون رباط های پیشرفته هرروز به بازار می آیند از رباط های فوتبالیست گرفته تا رباط های مدرس و از رباط های پزشکی که در اتاق های عمل بیمارستان ها مورد استفاده قرار میگیردتا رباط های خدمتکار که در منازل متمولین به کار گرفته می شوند. همگی آنها از پیشرفت برق آسای علم و صنعت حکایت دارند .اما همگی به خوبی می دانیم که پیشرفت های شگرف علمی و صنعتی تاثیرات عمده ای بر روابط اجتماعی مردم می گذارد که ناگزیر از آثار آن برفرهنگ ازدواج نیز نه تنها نمی توان به سادگی گذشت بلکه بروز این آثار مورد اعجاب همگان است .اگر نگاهی به آمارازدواج بیاندازیم می بینیم که در سال 1390 حدود 7/26 سال میانگین سن ازدواج در مردان و 4/23 سال میانگین سن ازدواج در زنان بوده که در سال 1392 این آمار در مردان 8/27 سال و در زنان 1/23 بوده است.[1]

شاید چند دهه قبل سن ازدواج برای دختران و پسران کمی از سن بلوغ بیشتربوده ولی طی آن سالها تاکنون سن ازدواج به تاخیر افتاده وگاهی جوانانی را می یابید که اواخر میانسالی را می گذارنند ولی هنوز ازدواج نکرده اند!!

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در اظهارات خودنیز چنین بیان داشته است :" بیش از 11 میلیون دخترو پسر جوان درآستانه ازدواج در کشور می باشند که در حال پشت سرگذاشتن سن باروری هستند"[2]

وی تصریح کردکه "اگرکاهش سن ازدواج در کشور رخ ندهد درسال 1430 نرخ باروری صفر و پس از آن منفی خواهد شد که این امر مشکلات عدیده ای در حوزه فرهنگی , اجتماعی , اقتصادی , سیاسی و امنیتی ایجاد خواهد کرد"

اوهمچنین یاداور شد که" اکنون 6 میلیون و600هزارنفر خانم تا 49 سال ازدواج نکرده در کشور وجود دارد.[3]"

چرادختران و پسران از تشکیل خانواده گریزانند!؟؟

در حالی که همگی ما به خوبی می دانیم که "ازدواج قانون جوامع گوناگون بشری و سنتی پسندیده است."

وما اعتقاد راسخ داریم که جوانان برای ازدواج باید به بلوغ های گوناگونی چون بلوغ جسمی , بلوغ عقلی , بلوغ اقتصادی , بلوغ فرهنگی و.....رسیده و به دنبال آن با آشنایی از موانع و مشکلات آن در رفع آن کوشا باشند. لذا لازم می دانیم دختران و پسران که در جهان کنونی موانعی بر سرازدواجشان قرار گرفته با آن موانع آشنا شوند وبرای آن مشکلات راهکارهایی بیایند تا نابسامانی های زندگی خویش را سامان داده و مشکلات را رفع نموده و باپایداری در کوره راهها زندگی مشترک موفقی را تجربه نمایند با هم آن موانع را مرور می کنیم امیدورایم کاربردراهکارهای پیشنهادی در راستای زدودن مانع ها, موجب کامیابی و سعادت جوانان گردد:

1- انتظارات وافر و افراطی

بدنیست بدانیم که خواسته های بیش از حد که خانواده ها از یکدیگر طلب نموده و آن را در قالب دلیل و برهان مطرح می نمایند بهانه های واهی بیش نیست چون داماد در یک فرصت کوتاه نمی تواند خانه آنچنانی وماشین آخرین سیستم و ویلای کنار دریا برای زندگی مشترک تهیه نماید بلکه اعتماد سازی خانواده ها و اطمینان خانواده عروس به داماد برای آن تعیین کننده بوده و زندگی ساز است. بنابراین به جای انتظاراتی که از وسع شوهر خارج است باید با همکاری کامل او رابرای زندگی نوین یاری نماییم تا بتواند گام نخست را محکم برداشته و با پایداری موقعیت سازی نموده و زندگی دلخواه خویش را فراهم نماید.

2-عدم برنامه ریزی مدون

مانع دوم نیزبنا به کم ارزش بودن واحد پولی و تورم قابل ملاحظه ای است که به علت محاصره اقتصادی گریبانگیر جوانان نیز شده است . این مانع نیز چون مانع قبلی علاوه براعتماد سازی برنامه ریزی می طلبد . بنابراین یاری و یاوری افراد خانواده به ویژه عروس موجب کنار زدن این مشکل است.اشو می گوید: "ازدواج تلاش دو آدم بی تجربه برای حل مشکلات بزرگ است"[4]

بدون شک جوانان برای تشکیل زندگی زناشویی بایددر برنامه ریزی خویش یافتن شغل مناسب و مورد علاقه, صرفه جویی اقتصادی و پس انداز پول لازم وتهیه امکانات زندگی و بیشترین بازدهی با کمترین هزینه را بگنجانند. این راهکار هنگامی موثر و مفیدتر است که با برنامه ریزی مدون و منظم برای رسیدن به اهداف گوناگون همچون اهداف اقتصادی همراه وهماهنگ باشد.

3-تعهد و سازندگی

سومین مانع برسر راه جوانان عدم برخورداری از بلوغ فرهنگی می باشد . شاید آنان به بلوغ جسمی و بلوغ اقتصادی رسیده باشند .اما ممکن است یک واقعه غیر قابل منتظره آنان را از تفاهم و توافق اخلاقی باز دارد لذا جوانی که خویش رابرای زندگی مشترک آماده می سازد باید این نمود و اصل را سر لوحه خویش قرار داده و با خودسازی خود را باهمسر خویش وفق دهد . به عبارت ساده تر, با شناخت روابط سالم در خانواده به حقوق مشترک و اختصاصی همدیگر بهای بیشتری داده و یکدیگر رادرک نموده و بیشتر بفهمند . و هرکدام از آنها آن چیزی را که برای خود می خواهد برای دیگری هم بخواهد .

در چنین شرایطی دعواها بدل به آشتی , کینه ها و کدورت ها بدل به صلح ودوستی و غرور وخودبینی بدل به تواضع و فروتنی و دورنگی ها و دورویی ها بدل به یکرنگی و صمیمیت جزء جدایی ناپذیر زندگی آنان خواهد شد.

عدم تعهد وسازندگی ممکن است ابتدا سهل به نظر برسد ولی بر اثر مرور زمان موجب عدم روابط سالم آنان و عاقبت باعث تزلزل و فرو پاشی در بنیان خانواده خواهد شد طبق این فرایند عروس و داماد قبل از ازدواج باید نگاه ویژه ای به آن مبذول داشته باشند تا در طول زندگی مشترک از ثبات دائمی برخوردار بوده و هرگز حالی و لحظه ای برخورد نکنند . جبران خلیل جبران می گوید :

"ازدواج ,یگانگی دو روح در بستر عشقی سوزان است برای پایان دادن به جدایی "[5]

4-آشنایی با فرهنگ ازدواج

راهکار دیگری که برای این نمود و اصل پیشنهاد می گردد .بالا بردن سطح آگاهی با غور درکتبی مفید و موثر و یا تبادل نظر قبل از ازدواج است که آمادگی دختران و پسران را برای این امر مقدس دو چندان نموده و موانعی که به طور ناخواسته و ناخود آگاه برای یکدیگر ایجاد نموده اند رفع می گردد.

محمدرضا رجائی محقق و نویسنده



[1] سایت رسمی ویکی پدیا

[2] سایت رسمی جامعه خبری تحلیلی الف

[4] سمیعی ,رضا,جام اندیشه,نشر: صالحان ,سال1387,ص39

[5] همان منبع


[ بازدید : 1825 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ شنبه 22 اسفند 1394 ] [ 5:57 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

کتاب راه های رسیدن به موفقیت و خوشبختی برنده لوح سپاس



[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 اسفند 1394 ] [ 5:28 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

کتاب های محمدرضا رجایی برنده لوح سپاس و جایزه



[ بازدید : 2808 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 اسفند 1394 ] [ 5:27 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

راه های رسیدن به موفقیت و خوشبختی از محمدرضا رجایی(برنده لوح سپاس و جایزه ویژه)



[ بازدید : 462 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 اسفند 1394 ] [ 5:24 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]




[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 اسفند 1394 ] [ 5:22 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

راز خوشبختی زن و شوهر (برنده لوح سپاس و جایزه ویژه)



[ بازدید : 229 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 18 اسفند 1394 ] [ 5:19 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

کتاب پرواز بسوی آبرو


شماره جهت سفارش کتاب :

محمد رضا رجایی

09132259790


[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 2 اسفند 1394 ] [ 12:30 قبل از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

مقدمه کتاب پرواز بسوی آبرو



[ بازدید : 725 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ يکشنبه 2 اسفند 1394 ] [ 12:26 قبل از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

فهرست کتاب پرواز بسوی آبرو



[ بازدید : 52 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

[ شنبه 1 اسفند 1394 ] [ 9:23 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]