دانشمند پارسا


دانشمند پارسا

در دنیای امروز به سبب مادی گرایی و جدایی عده ای از مردم از معنویت که علت اصلی آن فاصله گرفتن از فرهنگ اعتقادی و از سویی دین گریزی می باشد، افکار، عقاید و اعمال آنان از ارزش ها فاصله گرفته و به سوی درآمدهای نامشروع و به اصطلاح عوام "پول، پارتی و رابطه" سوق داده شده است.

از این روی مردم از خصلت های اخلاقی و فضیلت های انسانی فاصله گرفته و به سوی یک سری از رذیلت ها درحرکتند که شاید دلیل اصلی آن عمل ننمودن دانشمندان به وظایف محوله ی خویش است که آنان با اهمال در ترویج فرهنگ باعث شده اند که مردم از تعهد خویش نسبت به ارزش ها سر باز زنند و با عدم تربیت صحیح نسل فردا، آینده ای تاریک را رقم بزنند. هنگامی که دانشمندان خدامحوری را برای کسب شهرت به کناری گذاشته و خودمحوری را آغاز نمودند و به علت عدم تزکیه از خدا جدا شده و به خود پرداخته و خویشتن خویش را نشناختند،تا آنجاکه تأثیر مستقیم بر عقاید و افکار مردم گذاشتند، بعضی از مردم نیز حقیقت را فدای مصلحت نموده و از اعتقادات جدا گردیدند. در چنین شرایطی روابط نامشروع جایگزین عقاید مشروع شده و تبانی، رشوه، کلاهبرداری و پولشویی در همه جا رخنه کرد. چرا که دانشمندان علم داشتند ولی عمل نداشتند. آنان فریفته ی دنیا شده و علم خود را در خدمت دنیای خویش درآورده و برای عقب نبودن از دیگران اسیر امیال نفسانی شدند. غافل از اینکه "عالم ناپرهیزگار، کورمشعل دار است". به عبارت ساده، دانشمندان با زنده نکردن حسن تعهد در شرایط دشوار زندگی به وظیفه ی خود عمل نکرده و گاهی به کجراهه رفتند و با تأثیر مستقیم بر اندیشه ی مردم آنان را به سوی خود کشانیدند.

بدین جهت امروزه خلأ فرهنگ سازی اعتقادی، عملی حس می گردد. چرا که دانشمندان افراد نمونه ای هستند که نه تنها سخنانشان بر دلها می نشیند بلکه کردارشان نیز سرلوحه همگان است و مردم از عمل آنان چون علم آنان پیروی می نمایند. بنابراین آنان باید با پارسایی و حس مسئولیت به وظایف محوله ای که یک دانشمند واقعی در زمینه ی رفتار، گفتار و کردار بر عهده دارد عمل نمایند تا مردم در پی دانش رفته و از کوردلی نجات یافته و با اندیشه گرایی، تاریک اندیشی را به کناری گذاشته و تفکر نوین و عمل ارزنده را جایگزین آن نمایند.

محمد رضا رجائی نویسنده و محقق


[ بازدید : 86 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 2 دی 1395 ] [ 8:23 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]