دین¬داری، راز موفّقیّت و سعادت


دین¬داری، راز موفّقیّت و سعادت

یکی از عوامل موفّقیّت و خوشبختی، خداشناسی و دینداری است. هنگامی که دیندار باشیم و به عبادت خداوند بزرگ بپردازیم و به او تقّرب جوییم، از معنویّات بهره برده¬ایم.

انسان همان¬گونه که به مادیّات و همچنین به آب، غذا و لوازم زندگی احتیاج دارد، به معنویّات نیز نیاز دارد، و باید روح او تغذیه شود. با خداشناسی و دینداری و تقرّب به خداوند بزرگ، به این مهم می رسیم، روح ما از عالم بالا سیراب می گردد.

خداوند بزرگ نیز در کارها، مشکلات و نابسمانی ها و ... به ما کمک خواهد کرد و مشکلات ما حل خواهد شد، نابسمانی¬های ما سامان می گیرد و کارهای ما رونق می¬یابد.

در مسیر زندگی، تنها نیستیم و به او تقرّب می جوییم و همیشه از او مدد می گیریم. با او به راز و نیاز می¬پردازیم و دعا می کنیم و او نیز دعاهای ما را به هدف اجابت می رساند و حاجات ما را برآورده می-کند.

اگر کسی قدم در عالم دین بگذارد و از روی صدق و حقیقت تسلیم اوامر خداوند شود و خواست و سلیقۀ شخصی خود را مقدّم بر تعالیم دینی نگرفته و صادقانه خود را بر تعالیم آسمانی منطبق گرداند، محال است خوشبخت نشود.

ویلیام جیمس می¬گوید:

«من قادر نیستم بدون خدا زندگی کنم».

«آن دل که از یاد خدا تهی و بی¬نصیب است، همانند محکمه¬ای است که از قاضی تهی باشد». «لامارتین»

برای این کار باید کتاب¬های خداشناسی را مطالعه کنیم و در نظام خلقت تفکّر و تعقّل کنیم:

«تنها قوّۀ جاذبه، برای تعلیل و تفسیر نظام شگفت عالم سیّارات کافی نیست، بلکه باید یک منبع علم و قدرتی، جِرم و فاصله و سرعت حرکت همۀ آنها را سنجیده و هریک را در مدار معیّنی قرار داده باشد و او خداست». «نیوتن»

کتاب های خداشناسی بسیار زیاد است. شما می توانید چند عدد از آنها را تهیّه کنید و روزی چند صفحه از آن را بخوانید و بر روی آنها تفکّر کنید و به عظمت و یگانگی خدا پی ببرید.

چون اصول دین تحقیقی است، پس بر رویِ اصول پنج¬گانه، تحقیق و بررسی کنیم و فروع دین را نیز از مجتهد اعلم تقلید نماییم تا ان¬شاءالله خداوند بزرگ، در همۀ کارها به ما کمک و یاری نماید.

آلفرد می گوید: «هنگامی پروردگار به ما پاسخ خواهد داد که به او نزدیک شده باشیم».

بنابراین هنگامی که به قرب الهی رسیدیم، او به زندگی ما سامان می بخشد، و به سرانجام نیک¬بختی خواهیم رسید.

هنگامی که ایمان به خداوند مهربان داشته باشیم، همۀ مشکلات در برابر ارادۀ او آسان است، خدایی که می¬توانیم همیشه با او راز و نیاز کنیم و مشکلات خود را با او در میان گذاریم و از قدرتش مدد بگیریم، به او تقرّب جوییم و با خودسازی و نیکوکاری به او نزدیک شویم و از گناهان خود، در پیشگاهش آمرزش طلبیم.

حضرت علی(ع) می فرمایند:

«بازرگان زیان دیده، ورشکست نیست، بلکه در حقیقت آن کس که گوهر ایمان خود را از کف داد، زیانکار و ورشکست است».

بلی، ما بارها مشاهده کرده¬ایم کسانی که به خدا و جهان آخرت ایمان ندارند و شیطان در وجود آنان رسوخ کرده است، در صحنۀ زندگی شکست را پذیرفته¬اند و به سر منزل مقصود نرسیده¬اند.

میزان آرامش قلبی هرکس، متناسب با میزان توجّه او به خدا است. دل¬هایی که از یا خدا غافلند، چون زورقی بر سطح دریا هستند که با کوچکترین نسیم، به حرکت درآمده و با اوّلین موجی که برمی¬خیزد، متلاطم شده و غرق می شوند. امّا کشتی های بزرگ، به تلاطم نمی¬افتند و تکان نمی¬¬خورند.

«قوی¬ترین قدرتی که مانند جاذبۀ زمین، وجودش حقیقی و قابل احساس است، عبادت و دعا است. در زندگی پزشکی خود، به کسانی برخورد کرده¬ام که هیچ کدام از وسایل درمان برایشان مؤثّر نبوده است، ولی به مدد دعا نجات یافته¬اند». «دکتر الکسیس کارل»

مهاتما گاندی نیز گفته است:

«اگر دعا و عبادت نبود، من مدّت¬ها قبل دیوانه شده بودم» .

نویسنده و محقق : محمدرضا رجایی


[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 15 آبان 1396 ] [ 7:51 بعد از ظهر ] [ محمدرضا رجایی ]

[ ]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]